never ending story

Dear Yayah…

Pinjam dari sepupuku Atikah yang mendapat 5A UPSR baru ni. Sejam setengah habis la baca hehe. Saja terlintas nak baca memandangkan aku ada terbaca komentar tentang Dear Yayah keluaran PTS Publication nih. Buku ni sesuai untuk remaja sebenarnya, tapi bila seorang yang dah nak menginjak ke umur 30 membacanya, terkenang-kenang pula cerita zaman sekolah dulu. Sesuai la dengan masa sekarang yang berada di home town. Apa khabar member-member Asmarians dulu..member-member SK Taman Uda..rasanya kalau jumpa memang tak kenal rupa.

Cikgu-cikgu yang mengajar ku dulu pun ada yang dah kembali ke rahmatullah. Cikgu Harun yang sporting, Ustazah Faridah, Ustaz Hasan Don.
Lusa aku akan kembali ke rumah Kota Seriemas, dan menyambung kembali tugas-tugas khas untuk tahun depan. Tahun depan sekolah bakal mendapat 2 buah makmal komputer, wiring dah siap. Yang paling menggembirakan, aku bakal dapat guru ICT 3 orang. Huu..ramai tu. Bila ramai dah jadi 4 orang, mulalah tak tahu nak agihkan kerja macamana (sebab dah biasa 4 tahun buat sendiri).

Dua hari ni juga makanan ruji adalah daging. Semalam kami sekeluarga buat korban 7 tompok, yakni seekor lembu. Tahun depan raya haji di Tangkak pula.

Bila tengok judul Dear Yayah ni, teringat satu bukuĀ  kisah benar..Diary of Anne Frank. Baca masa sekolah dulu. Catatan dalam bentuk diari semasa perang Dunia Kedua.

Dear Yayah 1

Dear Yayah 1

Aku memang suka membaca terutama buku yang dapat memberi input. Ke mana saja aku pergi mesti ada buku menemani. Hmm..looking forward for new masterpiece from Ramlee Awang Mursyid.

Comments on: "Dear Yayah…" (2)

  1. Ahah anak perempuan saya memanggil saya yayah bukan ayah…

Leave a Reply

