never ending story

Lain, berbeza dan unik

Setiap kali ke MPH, Popular atau menjengok ke kedai buku, pasti mata ini akan melihat rak buku yang mempamerkan buku-buku terbaru. Kalau Kak Idah lebih gemar melihat buku ilmiah dan bercirikan pengurusan, aku pula lebih terarah membelek buku-buku fiksyen.. rasanya lebih setengah dozen aku beli semasa Pesta Buku Antarabangsa April lepas..dan masih ada yang berbungkus lagi dengan plastik sehingga kini. Sudah menjadi habit ku mengumpul buku-buku dan membaca kemudian di masa lapang (walaupun sehelai dua muka surat sahaja). Biasanya karya Alaf21 atau NB Kara akan menjadi pilihan memandangkan banyak buku penulis kegemaran bernaung di situ. Masa zaman sekolah, aku banyak memilih karya keluaran DBP atau Utusan Publication…dan pada satu ketika aku mencuba satu buku keluaran Jemari Seni setelah membaca komentar yang positif mengenainya..dan seperti biasa, aku mengambil masa yang agak lama untuk menghabiskannya disebabkan tuntutan kerja.

Kini, tersenarailah seorang lagi penulis kegemaran selain Ramlee Awang Mursyid iaitu Imaen!..gaya penulisannya memang menarik perhatian aku. Jiwa aku bukan jiwa remaja yang cenderung kepada jalan cerita yang romantik , penuh dengan onak duri mengharungi percintaan dengan watak utama digambarkan cantik jelita, tampan, kaya raya, anak Dato’, Tan Sri dan juga nama yang sangat moden dan susah nak menyebutnya. Mungkin juga disebabkan usia ku yang sudah lama  meninggalkan zaman remaja dulu menjadikan diriku agak cerewet memilih buku untuk hobi nan satu ku ini. Bohemian sudah lama ku habis baca dan kini aku sedang membaca Sigaraning pula walaupun sudah berbulan aku memilikinya.

baca dulu baru tahu

baca dulu baru tahu

Sigaraning

Sigaraning

Lepas habis baca Sigaraning akan ku cari pula LABYRINTH🙂

Klik disini untuk ke blog penulis.

Leave a Reply

